Ik heb Zalon getest door Zalando

Uw geliefde bedrijf voor titelservices is, naast het werk om u de beste informatie over de servicemaatstaf te geven, ook alert op al die oplossingen die opduiken en die zijn ontworpen om ons leven gemakkelijker te maken.

Het leek mij dat de opening van de modewensenweek in Parijs een goed moment zou zijn om je feedback te geven over een nieuwe online verkoopservice voor kleding.

De context

Een paar weken geleden ontving ik een advertentiesuggestie van een beroemde online winkel. Het bedrijf biedt mij niet meer, niet minder, dan een nieuwe manier van winkelen.

Een intrigerende e-mail

Laten we eerlijk zijn, ook al ben ik door Arobase-services ontheven van huishoudelijk werk, tussen mijn professionele verplichtingen, familie- en vriendelijke uitnodigingen en mijn sportactiviteiten, heb ik nog maar weinig tijd om kleding te onderzoeken die ik leuk vind. .

Kortom, de e-mail trok mijn aandacht en ik koos ervoor om het spel te spelen.

De service is immers gratis, ik heb een breed assortiment, ik kan kosteloos producten retourneren die mij niet bevallen en ik heb honderd dagen de tijd om te beslissen.

Hoe gaat het?

Dus beantwoord ik medio december een online vragenlijst. Zeer compleet, hij vraagt ​​me om mijn favoriete stijlen (klassiek, casual, sport, etc.), mijn smaak en mijn maten voor verschillende kledingfamilies (shirt, broek, jeans, t-shirts, schoenen, etc.) te definiëren. .). Elke keer kan ik verschillende keuzes maken.

Ik word ook uitgenodigd om minstens één foto te delen (bij voorkeur in voet), zodat de aangewezen ontwerper een beter beeld van mijn silhouet kan krijgen en mijn morfologie kan beschrijven (smal, trapeziumvormig, enz.). ).

Ik heb ook de mogelijkheid om kleerkunststijlfoto’s toe te voegen die ik leuk vond op het net (Instagram, Pinterest of andere) of zelfs op straat.

Ik eindig met het vaststellen van een maximumbedrag dat ik bereid ben te besteden om elk stuk te verwerven en bepaalt de periodiciteit van levering (ik kies voor drie maanden, wetende dat ik me op elk moment kan afmelden).

Zodra de verschillende informatie is verzameld, word ik op de hoogte gebracht van de naam van mijn persoonlijke shopper, Déborah, die de leiding zal nemen over mijn toekomstige look en de vertraging waarvoor ik moet wachten. Ik kan de contactpersoon natuurlijk wijzigen (voor geïnteresseerden is het mogelijk om online in te schrijven).

Ik zal twee weken moeten wachten voordat ik een indicatie van verzending ontvang en een paar dagen later wordt een – vrij mooie – doos door mijn postbode meegenomen.

Merk op dat ik op dit moment niets weet over de details van de inhoud ervan.

De grote dag!

Een beetje geprikkeld door mijn nieuwsgierigheid, haast ik me om het te openen en twee bijna complete outfits te ontdekken (in feite zijn jeans en een jas gecoördineerd met beide opties).

De doos is er!

De eerste is vrij klassiek, zelfs als de kraag “mao” van het shirt een zekere originaliteit aan de set toevoegt; de tweede is streetwear-inspiratie.

Een zakje verzamelt de verschillende documenten – inclusief een beschrijving van elke set – en de verschillende stukken worden gepresenteerd in twee pakketten – die overeenkomen met de twee voorstellen – samengevoegd met een geknoopt lint.

Na dressing, heb ik besloten om terug te keren het shirt (ik heb een soortgelijk), broeken (te groot, ook al is de grootte werd mij medegedeeld voldaan) en uitlokt de uitwisseling van twee paar schoenen te groot (Het vinden van mijn exacte grootte is traditioneel de hindernisbaan voor mij).

Met de leveringsbon nam Zalon de betalingsgegevens (via overschrijving) voor mijn rekening om mijn saldo te berekenen op basis van de prijslijst van de items die ik bewaar.

Ik retourneer de vier stukken die in de originele doos worden genoemd, voorzien van het meegeleverde zelfklevende etiket en ik post een bericht rechtstreeks vanuit mijn profiel aan de stylist om de uitwisseling van schoenen aan te vragen.

Een klein woord is altijd genoegens.

Twee dagen later ontvang ik een bevestiging van de winkel voor geretourneerde producten.

De week daarop worden schoenen, met een maat die meer is aangepast aan mijn delicate voetjes, bij mij afgeleverd.

Kritische beoordeling

Ik heb echter enkele punten opgemerkt die nadere studie verdienen.

In tegenstelling tot wat de site aangeeft, ontving ik voorafgaand aan de bezorging geen beschrijving. De verrassingshoezen zijn leuk, maar bijna twee weken zonder nieuws is een beetje lang en uitdagend (voor een eerste contact) van een bedrijf dat graag promotionele e-mails gebruikt.

Als de vragenlijst die nuttige gegevens introduceert voor de ontwikkeling van de outfit erg vloeiend is; het nadeel is dat het het beste om hun surfgeschiedenis raadplegen om handen te leggen op het webadres die toegang geeft tot de rekening (ja, ik weet het, ik kon Bookmark). Een samenvattende e-mail zou een leuke toevoeging zijn.

Een outfit

Dit is waarschijnlijk een andere mogelijkheid tot verbetering die ik waarneem. Hoewel door Zalando voorgesteld, de service vereist een aparte verbinding, ik geef toe dat ik een bepaalde tab, of een snelle link van mijn profiel op de handelaar site of de speciale toepassing zou hebben gewild.

Er is echter een applicatie met Android of Apple, die reageert op de lichte kritiek die ik hierboven heb geformuleerd. Ik vond de foto’s van de geselecteerde producten, de reactie van Deborah op mijn bericht, alles wat niet op mijn bureaublad verschijnt. Ik raad het ten zeerste aan, vooral omdat het beschikbaar is in vele talen.

De verpakking is zeer succesvol en het aspect “geschenk aan zichzelf” is aangenaam afgenomen.

conclusie

Ik zal eerlijk zijn, het systeem overtuigde me!

De twee voorgestelde versieringen waren echt een genot voor mij (nee, ik zal je de foto’s van de parade niet laten zien), hoewel de toevoeging van een “suggestie” -outfit mijn oorspronkelijk budget wat heeft verhoogd.

Dit is een geloofwaardig alternatief voor de lange uren winkelen. De kosten, in mijn geval minder dan 500 €, voor acht stukken (inclusief twee paar schoenen en een jas) zijn aanvaardbaar voor kleding die is aangepast aan het seizoen en die ik waarschijnlijk zelf niet had gevonden.

Ik zal eindigen door de klanten van ons kantoor in Brussel te herinneren, in de verleiding gebracht door het systeem dat ze, om te strijken, een beroep kunnen doen op onze centrale Ninove-weg en dat de wetgeving inzake titelservices het onderhoud van linnengoed mogelijk maakt bij de klant thuis.

Jean-Michel.

Merk op dat dit artikel niet in opdracht van het genoemde bedrijf is gemaakt, dat geen deel uitmaakt van onze partners, en dat de mening die het uitdrukt alleen betrekking heeft op de auteur ervan. Als u zelf een mening wilt hebben, nodigen wij u uit om de website zalon.be te bezoeken (de site is tweetalig).