Het vaartuig van binnenuit gezien.

Bij Arobase geloven we dat een bedrijf in de eerste plaats rijk is aan werknemers. Het lijkt logisch om hen het woord te geven.

Marie werkt al 13 jaar voor Arobase-services en ontvangt alleen veel lof van haar klanten. Echte pijler van het bedrijf, ze reageert altijd wanneer een activiteit wordt georganiseerd en is er om haar collega’s te ondersteunen zonder af te wijken van haar kalmte en vriendelijkheid.

Ik wilde meer weten over zijn gevoelens over zijn werk en de sector van de dienstencheques.

Een geweldige collega

Marie, je werkt al een paar jaar bij Arobase. Kun je ons meer vertellen over wat je eerder deed?

Voorheen … 10 jaar zat ik in een industrieel schoonmaakbedrijf

Waarom veranderen?

… vooral omdat ik daar goed was. Ik was chef, maar om familieredenen gaf ik er de voorkeur aan om te veranderen en servicecheques te kiezen. Vooral voor kinderen staat het vragenuur bovenaan.

Hoe kende je ons bedrijf?

Hoe heb ik erover gehoord? … [smile] ha omdat het de Forem of de Onem was, ik weet het niet meer, wie mij jouw adres gaf. Toen had ik enige kennis die me adviseerde en kwam ik met potentiële klanten.

Je houdt van schoonmaken, toch?

Ik zal zeggen dat het met de leeftijd een beetje moeilijker wordt, maar anders heb ik de voldoening van een goed gedaan werk.

Hoeveel huishoudens help jij?

6 huishoudens

Hoe zit het met je eigen huishouden? Heb je nog energie?

Er zijn dagen met en dagen zonder duidelijk, maar het is oke.

Waarom heb je voor deze baan gekozen?

Er was een persoonlijk aspect, ik moest werken en dit is het gebied waar de meeste aanbiedingen waren. Nadien had ik mezelf kunnen heroriënteren, maar ik ben tevreden met de relatie tussen privéleven en beroepsleven.

Wat maakt jou zo’n goede huishoudster?

Oh! daar, [lacht], ik heb een professioneel geweten. Als ik iets doe, doe ik het goed en vertrouwen de klanten mij, dus moet ik ze beantwoorden.

Een van de specifieke kenmerken van de sector servicecontroles is dat u alleen werkt. Soms zijn klanten niet aanwezig. Is dit geen probleem?

Oh nee, ik word nog beter georganiseerd als ik alleen ben … Het is niet erg om bij klanten te zijn, maar ik vind het prima.

En geen contact te hebben met collega’s?

Oh! dat is een gebrek omdat de uitwisselingen niet hetzelfde zijn. Er is nog steeds een terughoudendheid omdat ze klanten zijn en van de ene op de andere dag kan het een andere zijn, maar het is waar dat een groepswerk ontbreekt.

Is het belangrijk dat u in dienst bent van een bedrijf dat titelservices levert?

Ja absoluut. We garanderen hen salaris, als we een ongeval hebben, als we ziek zijn of bijdragen voor ons pensioen …

Krijgt u training?

Ja [lacht].

Wat denk jij Heb je iets nuttigs geleerd voor je werk?

Ja, ik heb 2 of 3 trucs geleerd, het is altijd interessant. En dan kunnen we elkaar op dat moment met collega’s zien. Het is leuk!

Is er een training die je meer heeft gemarkeerd dan een andere?

Ja, de laatste, over motivatie op het werk. Het was gericht op “ons”. Training over hoe schoon te maken, na 25 jaar weten we hoe schoon te maken, zelfs als er altijd wat dingen te leren zijn, maar deze training was goed op persoonlijk niveau.

Heb je advies om iemand te geven die aan de baan begint?

Ik doe niet alsof ik kan adviseren …

Heb je iets om zijn aandacht te trekken?

Wanneer je bij een nieuwe klant aankomt, is het belangrijk om een ​​goede presentatie te hebben (zeg hallo, waar komen we vandaan …) en te organiseren. Organisatie is belangrijk in ons werk.

Bedankt Marie.